سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیف الشاهر13(شمشیر کشیده)
 

محل درج آگهی و تبلیغات
 
داغ کن - کلوب دات کام اگه دوست داشتید سری هم به آرشیو بزنید
نوشته شده در تاریخ یادداشت ثابت - پنج شنبه 91/1/25 توسط کربلایی عباس 13

بسم رب  الشهداء و الصدیقین

دوازده قرن غربت

گوشه ای از مصائب امام زمانمان در دوران غیبت

از یکی از بزرگان که به قول او اعتماد دارم شنیدم ریاضتی است که هر کس آن ریاضت را به اتمام رساند می توتند واقعه عاشورا را ببیند.امام زمان

روی قاعد علمی هم این قضیه درست است چون تمام آن وقایع موجود میباشد و از بین نرفته است .

روح به وسیله آن ریاضت مخصوص اتصال پیدا می کند و می بیند برای صاحبان آن ریاضت همه حوادث عاشورا دیده میشود غیر از یک قسمتش . آنچه برای احدی قابل رویت نیست یک فاصله زمانی می باشد که سه ساعت است آن سه ساعت از همگان پوشیده است .

آن سه ساعت از وقتی است که حضرت سید الشهداء (علیه  السلام) از اسب پیاده شدند تا هنگامی که قضی الامر ، که بعد از شهادت حضرتش رسول الله (صلی الله علیه و آله وسلم) خون امام حسین (علیه السلام) را به عرش بردند و بر استوانه عرش نهادند که بر اثر آن تا قیام قیامت عرش الهی می لرزد.

هیچکس تحمل دیدن آن سه ساعت را ندارد و این فاصله زمانی برای احدی قابل مشاهده نیست امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هر روز صبح و غروب خود آن منظره را میبیند این وضع زندگی ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

امتحان او این امتحان است و مهمتر اینکه در آن خانه خاصی که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آنچا می نشیند بالای سرش پیراهن حضرت سید الشهدا(علیه السلام) آویخته شده و این پیراهن باید همچنان باشد تا وقتی که خون تازه از آن ریخت بداند هنگام ظهورش فرا رسیده است ...

صبر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) چنین صبری است تمام مظالم را دیدن همه جنایات را مشاهده نمودن و در عین حال با آن رقت قلب دندان صبر جگر گذاشتن... تردیدی نیست که امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در زیارت اولیاء خدا سیر میکند و برای او حجابی نیست زیرا کسی که وجود به سبب او برپاست محجوب نمیباشد بر مزار امیر المؤمنین(علیه السلام) آن منظره است قبرستان بقیع آن منظره است کربلا آن منظره است.

تمام اینها برای امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) مجسم است  وقتی خلخال از پای دخترک یهودی کشیده میشود امیر المؤمنین (علیه اسلام) آن گونه فرمایش میکند ! امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)  چه صبری دارد!

برگرفته از کتاب "دوازده قرن غربت" دکتر علی هراتیان

 

 

 

 



داغ کن - کلوب دات کام اگه دوست داشتید سری هم به آرشیو بزنید
.: Weblog Themes By Pichak :.










تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک