سیف الشاهر13(شمشیر کشیده)
 

محل درج آگهی و تبلیغات
 
داغ کن - کلوب دات کام اگه دوست داشتید سری هم به آرشیو بزنید
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/1/6 توسط کربلایی عباس 13

بسم رب الشهداء و الصدیقین


تفاوت گلدسته مساجد  شیعیان با سنی ها در چیست؟


آیا تا به حال  به گلدسته کنار گنبد سبز نبوی توجه کرده اید که در سر آن مانند یک قیف سبز رنگ وجود دارد ؟

خب شاید در وهله اول به خود بگوئید که این گلدسته سر قیفی سبز رنگ چه ربطی به نماد سنی ها داشته باشد؟

 

آری کاملا حق با شما است اما اگر ما کمی دقت کنیم میبینیم که نه تنها در کنار گنبد پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) یک همچین مناره ای وجود دارد.

 بلکه در مسجد جامع ترکیه که معروف به مسجد(آبی) میباشد دور تا دور این مسجد بزرگ و معروف را چهار گلدسته احاطه کرده است و یا مساجد موجود در مالزی یا کشور پاکستان و سایر کشورها یک همچون گلدسته ای در اطراف مسجد وجود دارد .


 این مناره ها نماد ونشان بارز اماکن سنی مسلکها میباشد پس شما اگر به مسجد یا مکانی برخوردید که گلدسته آن سر قیفی است یا در سر هر گلدسته و گنبد آن یک هلال ماه وجود دارد بدانید که آن مکان از آن سنی ها میباشد و با احترام گذاشتن به اعتقادات آنان زمینه ساز بروز مشکل یا مشکلات عدیده ای نشوید.


 اما شما به عنوان یک شیعه گلدسته های مساجد خود یا حرمهای شریف ائمه های مطهرمان(علیهم السلام) را مشاهده کرده اید که  در بالای مناره ها مانند یک اتاقک وجود دارد .

زیرا در قدیم که از بلندگو و سایر ادوات پیشرفته امروزی برای اعلام اذان و غیره خبری نبود مؤذن برای اعلام وقت اذان در بالای آن منارها رفته و اذان میگفت و یا برای اعلام خبری مهم که عموم مردم باید آنرا بشنوند در بالای آن میرفتند و خبر خود را اعلام می داشتند اما مناره های سنی ها درست بر عکس مناره های شیعیان میباشد خود در این موضوع دقت کنید!



داغ کن - کلوب دات کام اگه دوست داشتید سری هم به آرشیو بزنید
.: Weblog Themes By Pichak :.










تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک