سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیف الشاهر13(شمشیر کشیده)
 

محل درج آگهی و تبلیغات
 
داغ کن - کلوب دات کام اگه دوست داشتید سری هم به آرشیو بزنید
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/1/6 توسط کربلایی عباس 13

 

بسم رب الشهداء و الصدیقین

دیدگاه اسلام در باب موسیقی (ترانه،غنا)

رسول خدا (صلی الله علیه و اله)‌فرمودند: خداوند دوست دارد در اموری که مردم را آزاد گذاشته است، آنان آزاد باشند، همانطور که دوست دارد اموری که مشخص و تعیین کرده است رعایت گردد و زیر پا گذاشته نشود

باید دانست هرصوت زیبا و خوشی حرام نیست،بلکه آن صوتی حرام است که قوای شهوانی را تحریک و مناسب مجالس فسق و فجور باشد.

 همچنین در حدیثی دیگر فرمودند: ... (ایّاکم و الغناء فانّه ینقص الحیاء و یزید فی الشهوة و یهدم المروءة ، و انّه لیسوب عن الخمر.) از غنا و موسیقی بترسید و از آن دوری کنید؛

زیرا موسیقی حیای انسان را کم می‌کند و شهوت و غریزه‌ی جنسی را تحریک و زیاد می کند و مردانگی را نابود می سازد و هرکاری که شراب می کند، موسیقی هم انجام می‌دهد و برای هر عضوی از بدن زنا وجود دارد و زنای گوش شنیدن غنا میباشد.

امام صادق علیه السلام می فرمایند:غنا روح نفاق را پروش میدهد و فقر و بد بختی را می آفریند و خانه ای که در آن غنا باشد ایمن از مرگ و مصیبت دردناک نیست و دعا در آن به اجابت نمیرسد و خداوند کریم به اهل آن نمی نگرد چون غنا سبب تشویق به فساد اخلاقی و غافل شدن از یاد خداوند میشود.

(وَ اسْتَفْزِر مَنِ استَطَعْتَ منْهُم بِصَوْتِک)

خداوند، خطاب به شیطان؛ هرکس را می توانی با صدای خودت تحریک کن، در تفسیر این آیه عبدالله بن مسعود می گوید مراد از صدای شیطان در این آیه آواز خوانی و موسیقی می باشد.

با این تفسیر از آیه استفاده می‌شود که نخستین برنامه شیطان برای تحریک و گمراهی انسان، استفاده از صداهای حرام و نغمه های هوس انگیز است.


آیات دیگری نیز در مورد غناء و موسیقی وجود دارد، از جمله می توانید به آیات59 تا 61 سوره ی نجم و آیه‌ی 3 سوره‌ی مؤمنون مراجعه فرمائید و در تفسیر نمونه جلد 12 نیز به آنها اشاره شده است.


و این را هم بدانیم با شنیدن غنا ما به آرامش نمیرسیم بلکه باعث میشود برای چند لحظه فقط چند لحظه مشکلات ، گرفتایها ، بیماریها، مرگ ،قیامت وخداوند رحیم را فراموش کنیم پس پیروی از شیظان و هوای نفس تا کی…


یاعلی

 

 



داغ کن - کلوب دات کام اگه دوست داشتید سری هم به آرشیو بزنید
.: Weblog Themes By Pichak :.










تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک